היי ג'ו

בעוד פחות מחודש, ג'ו בונאמסה חוזר לארץ. לכבוד זה ראיינתי אותו. מתאבן לקראת ההופעות בארץ...

לפני שנה, עלה ג'ו בונאמסה, גיטריסט וזמר הבלוז- רוק המעולה, על הבמה בתל אביב, ואמר לקהל שמילא את רידינג 3, שכאשר פנו אליו והציעו לו להופיע בישראל, הוא התפלא שבכלל מכירים אותו כאן. מי שהיה בהופעה שלו אז, לא שוכח אותה. בונאמסה מצדו, לא שוכח את קבלת הפנים הנלהבת לה זכה כאן:.בתחילת נובמבר הקרוב, בונאמסה חוזר לשתי הופעות, בתל אביב ובחיפה. בשנה שחלפה מאז הביקור האחרון שלו, בונאמסה לא נח לרגע: הוא מופיע בכל רחבי הגלובוס, הוציא אלבום אולפן חדש, מגוון ומפתיע, ה-9 שלו עד כה, שה"טור" הנוכחי נועד לקדם אותו, בשם: "בלק רוק"- ואפילו מצא זמן לפרויקט נוסף: להקת "הארד רוק" חדשה. בראיון שערכתי אתו השבוע, הוא נשמע נלהב לקראת הביקור החוזר בארץ: "זה היה פיצוץ ('בלאסט') כשהופעתי אצלכם בשנה שעברה. הפעם אלה יהיו שני מופעי ישיבה. אני חושב שככה אפשר ליהנות יותר". גם ה-די.וי די האחרון שלו, צולם במופע ישיבה ב"רויאל אלברט הול", ושם התארח אריק קלפטון. "ניגנת עם הרבה מוזיקאים גדולים", אני אומר לו, "יש מישהו שהיית מעוניין לשתף אתו פעולה?" בונאמסה צוחק: "ג'ף בק וג'ימי פייג' הם בראש הרשימה שלי". במקביל לקריירת הבלוז המצליחה שלו, בונאמסה חבר לאחרונה לשלושה מוזיקאים נוספים, אתם הקים את "בלק קאנטרי קומיוניון": הבסיסט והזמר גלן יוז (לשעבר מ"סגול כהה" ו"טרפז"), הקלידן דרק שריניאן ("דרים תיאטר") והמתופף ג'ייסון- הבן של- בונהאם. האלבום החדש-והמצוין – של ההרכב הזה, יצא בימים אלה. לשאלה אם יש סיכוי לראות את הלהקה הזו בארץ, בונאמסה עונה: "הייתי מאוד שמח לתת הופעה עם הלהקה הזו בישראל, אבל זה יהיה מופע עמידה...כמו שצריך ברוק כבד. אנחנו ארבעה חברים שמאוד נהנים לנגן יחד, ולא מחשיבים את עצמנו כ'סופרגרופ".

אני חוזר לאלבום האחרון שלו, ואומר לו שהצליח להפתיע הרבה אנשים עם גרסה אתנית ל"'ציפור על תיל של לאונרד כהן. "אני אוהב לעשות אקספרימנטים", הוא אומר, "לכן גם הקלטתי חלק מהאלבום באי היווני סנטוריני,עם כמה מוזיקאים מקומיים שניגנו על כלים כמו בוזוקי. מצד שני, מתארח באלבום בי.בי קינג הגדול". אני שואל אותו אם הוא מכיר את כלי הנגינה, ה-עוד. "בטח", הוא אומר, "ונראה אותך מארגן לי איזה סשן עם נגנים מקומיים. אני פנוי ערב לפני ההופעה הראשונה בחיפה". "מה עוד תעשה בארץ?, אני שואל, והוא מתלהב: "אני גם אשפוט בתחרות גיטריסטים (שמארגן רדיו 88. ר"ב) ותורם שתי גיטרות כפרסים. זה הולך להיות כיף, אתה יודע, המנצחים יאהבו אותי – והאחרים בטח ישנאו אותי לנצח...אולי אפשר לבקש את עוז נוי (גיטריסט ג'אז- פיוז'ן ישראלי המצליח בעולם. ר"ב) שיחליף אותי?". אני שואל אותו על כישרונות בלוז חדשים, בקושי בני עשרים, כמו אולי בראון, דייבי נואלס ואחרים, ושואל אותו אם הם לא צעירים מדי לבלוז, שבאופן מסורתי, מדבר על ניסיון של אהבות לא מוצלחות, אכזבה ואובדן רציני. "אנחנו חיים בזמנים קשים", אומר בונאמסה, בעצמו בן 33, "הבלוז הוא ביטוי והמשך טבעי לרגשות כאלה. לכן 'הילדים' האלה יכולים לשיר את הבלוז. והם ממש מצוינים". בונאמסה עצמו, אגב, היה מין ילד פלא כזה: בזמן שאנחנו עשינו חזרות לבר מצווה, הוא ניגן, כשהיה בן 12 בסך הכל, עם בי.בי קינג ורוברט קריי.

אני שואל אותו על קאברים שעשה בעבר לשירי פרוג- רוק, של "ג'טרו טאל" ו"יס"- ואומר לו שכמו השיר של לאונרד כהן, אלה הן בחירות מפתיעות לאיש בלוז. "זה בגלל שאני לא איש בלוז מסורתי", אומר בונאמסה, "ואוהב סוגים שונים של מוזיקה. את 'בלק קאנטרי קומיוניון' הקמתי כי התחשק לי להקליט קצת הארד רוק עם חברים. אני לא יכול להתנבא מה הדבר הבא שידליק אותי". אני אומר לו שיהיה נחמד אם ינגן לנו כמה קאברים מפעם. "אין בעיה. אנגן מומרים חדשים וגם מהאלבומים הראשונים שלי. יהיו הופעות מעולות. אני כבר נלהב ומצפה להיות אצלכם".

גם אני.

1.11.10: אודיטוריום חיפה. 2.11.10: המשכן לאמנויות הבמה תל – אביב.

תגובות

רשומות פופולריות