בנו של כורה הפחם



לא בכל יום מגיע לכאן אייקון. אפשר להתחיל להתרגש: בריאן פרי בדרך.

בזמן האחרון, האמנים הוותיקים, הדינוזאורים, אם תרצו, אלה שכבר עברו את המחצית של גיל 120, מוציאים אלבומים נפלאים אחד אחד, וממלאים אולמות ואצטדיונים: אריק קלפטון, סטיבי ווינווד, רוברט פלאנט, בריאן ווילסון, טום ג'ונס, ניל יאנג, אלטון ג'ון ולאון ראסל - הם רק חלק מהווטרנים שלזמן החולף אין השפעה עליהם, והשנים עושות להם רק טוב. אחד השמות הגדולים, אייקון אמיתי, יגיע להופעה אחת במוצאי חג הפסח: בריאן פרי.

כבר ארבעים שנה שבריאן פרי, בנו של כורה פחם מצפון-מזרח אנגליה, עושה מוזיקה בסגנון הכל כך אופייני ומיוחד לו, בקריירה מתמשכת ופורייה שהניבה עשרה אלבומים של "רוקסי מיוזיק" ולא פחות מ-13 אלבומי סולו.

גם האלבום החדש שלו, שיצא לפני כמה חודשים, מוכיח שבריאן פרי לא איבד את הטאץ'. בריאן אינו, פיל מנזנרה ואנדי מקיי- משתתפים כאן פעולה, במה שנראה במבט ראשון, כמו איחוד של 'רוקסי מיוזיק' – ובנוסף להם גם: הגיטריסטים ג'וני גרינווד (רדיוהד) ודייוויד גילמור מ'פינק פלויד', הבסיסטים Flea ומרכוס מילר – ואפילו חברי ה- Scissor Sisters ו"'גרוב ארמדה'. כל הטבחים האלה, היו יכולים להקדיח את הפרויקט הזה, אבל בריאן פרי מצליח להחזיק את המקל משני הקצוות: מצד אחד, הכל נשמע כאילו האייטיז אף פעם לא נגמרו; מצד שני, ההגשה והקול המיוחדים שלו, הם על זמניים. הוא דוגל בשיטת: "אם זה לא מקולקל, למה להחליף?" – ונשאר נאמן לסגנונו המוכר.

האלבום הקודם, Dylanesque, היה טריביוט לשירי דילן, אבל באחרון, Olympia, יש 8 שירים חדשים ומקוריים (פלוס ביצועים יפיפיים ל- song of the siren של טים באקלי ולשיר של 'טראפיק') הנשזרים זה בזה ויוצרים רצף האזנה מהנה; זה אלבום Fאנקי ומלא אווירה עם צליל עדכני והפקה מלוטשת, המרחף באלגנטיות האופיינית לבריאן פרי. גם עיצוב העטיפה, ממשיך את הקו האמנותי המאפיין את פרי. ואם על חלק מאלבומיו הקודמים, התנוסס תצלום זוהר של הדוגמנית ג'רי הול, אז הפעם זוהי תמונתה של קיית מוס, במחווה ליצירה של הצייר קלוד מונה. אחד המגזינים בחו"ל, נתן לסקירת האלבום הזה את הכותרת: Ferry continues to smoulder, והביטוי הזה מיטיב לתאר את סגנון השירה והגשה של פרי: בוער באש חנוקה, מעשנת, רוחשת ויוקדת, במין בעירה פנימית בלתי פוסקת. זה גם מה שיחכה ללא ספק, למי שיבוא להופעה המתוכננת של פרי בתל אביב: קונצרט של כשרון גדול וכריזמתי, עם השירים הגדולים של "רוקסי מיוזיק", לצד שירי הסולו של פרי, כולל קאברים וגרסאות מהפנטות לכמה סטנדרטים וקלאסיקות, שלמדנו לאהוב אצלו במשך השנים. גם היום, בריאן פרי, האיש והבלורית – והקול המוכר והכובש, רלבנטי ועדכני כמו תמיד. אפשר לקרוא לזה: ארט-רוק, גלאם, פופ-רוק, גל חדש, ניאו-רומנטיקה או רטרו-סווינג, בכל מקרה, זו הופעה אחת שלא ארצה להחמיץ.

בריאן פרי יופיע ב"היכל התרבות" ב-19.4.11

תגובות

רשומות פופולריות