אמא עזבה ואבא שונא אותי


Tom Petty DVD

Running Down A Dream

כבר כמה ימים שאני חוגג עם די.וי.די חדש של טום פטי. הוא נקרא כמו אחד השירים הידועים שלו: Running Down a Dream.
זהו רוקומנטרי שביים פיטר בוגדנוביץ' באהבה רבה. יש בו את תיעוד חייו של פטי, ההשפעות שלו, תהליך היצירה שלו, והמוזיקה שהוא עושה, מההתחילה ועד היום.
חוצמזה יש בו גם כמה תובנות מעניינות. לטום פטי הייתה ילדות רגילה, עד שאביו נהיה אלים ואמא שלו עזבה את הבית והשאירה אותו מאחור. הוא מספר על איך זה השפיע עליו ועל המוזיקה שלו ואומר שהזעם והכעס בהרבה מהשירים המוקדמים שלו, תודלקו בהרבה יותר ממרד נעורים שגרתי. נראה שזה הסיפור שלא סופר על הרוקנרול. כן, יש המון שירים על יחסי הורים וילדים ופער הדורות. אבל זה רק קצה הקרחון. ג'ון לנון שר על זה ב- Mother וגם מקרטני ב- Only Mama Knows, אך מסתבר שעולם הרוק מלא בעוד הרבה אמנים שחוו נטישה או בית אלים בגיל מוקדם, וששימשו קטליזטור ליצירה שלהם: ארית'ה פרנקלין, מדונה, שינייד אוקונור, ג'ימי הנדריקס וגם בונו ולארי מולן מ-U2. כמו שבונו אומר: "מוות של הורה אחד בילדות משפיע על היצירה שלך, אבל כשאמא שלך מתה ואבא שלך שונא אותך, כמו שקרה לי...בנאדם, האפשרויות שלך הן בלתי מוגבלות..."
טום פטי לוקח אותנו למסע מרתק בתחנות החיים שלו , מימי Mudcrutch התמימים (שאחרי שלושים שנה הוציאו עם פטי דיסק חדש השנה), דרך הגלגולים השונים של ה- Heartbreakers וגם ראיונות מרתקים עם ג'ורג' האריסון ורוי אורביסון זצ"ל, וגם בוב דילן וג'ף לין יבדל"א, הלוא הם ה- Travelling Willburys המופלאים, סטיבי ניקס, ריק רובין, אדי ווידר - ועוד. מי שאוהב מוזיקה בכלל, ואת טום פטי בפרט, יהנה מכל דקה, ויש כאן מאתיים כאלה...

תגובות

רשומות פופולריות