בראשית היה בלוז


לגמרי במקרה גיליתי השבוע dvd חשוב וכייפי, שלא ידעתי על קיומו. שמחתי לגלות שאחרי שעשו סרטים על ריי צ'רלס, בובי דארין וג'וני קאש, החליט מישהו (בעצם מישהי: הבמאית דארנל מרטין) לעשות סרט על הולדת הרוקנ'רול וה- R&B. הסרט נקרא Cadillac Records והוא מספר את סיפורה של חברת התקליטים CHESS. בתחילת שנות החמישים נכנס למועדון בשיקגו צעיר בשם מקינלי מורגנפילד, שניגן בלוז כמו שאף אחד אחר לא ניגן לפניו. בעל המועדון, צעיר יהודי ואמביציוזי בשם ליאונרד צ'ס (השחקן אדריאן ברודי), החליט להחתים אותו בחברת התקליטים שעדיין לא הייתה לו. זה היה צעד לא פשוט באותם ימים, כי מוזיקת הבלוז הייתה אז נחלתם של השחורים בלבד. צ'ס משנה את שמו של הכישרון הצעיר ל- מאדי ווטרס, (השחקן ג'פרי רייט - "סוריאנה" , "ג'יימס בונד" - מתגלה כבלוזיסט אמיתי) - והשאר כבר היסטוריה. אחריו הוא מחתים את ווילי דיקסון, האולינג וולף, ליטל וולטר וצ'אק ברי (מוס דף)- והופך את תעשיית המוזיקה על פיה. היהלום של הלייבל היא זמרת אלמונית עם קול מדהים בשם אטה ג'יימס. מגלמת אותה ביונסה, השרה כמה משיריה הגדולים ונותנת הופעה משכנעת עם כל הכאב, המורכבות וההתמכרות שהיו בזמרת האדירה הזו.
זה
סיפור על יזם ומגלה כישרונות שהיה נוהג להעניק לטאלנטים שלו מכוניות קאדילק חדישות. סרט על תחילתו של הבלוז המסחרי, על כל הסקס, הסמים והרוקנ'רול שהיו בו ועל איך שהלבנים הפקיעו אותו . שנים אחר כך, פיצו ה"ביץ' בויז" את יורשיו של צ'אק בארי על הדמיון של השיר: Surfin’ usa לשירו Sweet Little Sixteen וגם ווילי דיקסון קיבל מיליון דולר מ"לד זפלין" על ה"השראה" שקיבלו לשיר: Whole lotta love משירו You Need Love.
הבלוז הוליד את הרוק, המטאל וההיפ-הופ, אבל רובם של חלוצי הבלוז האלה זכו להכרה של הממסד המוזיקלי רק אחרי מותם, ונכנסו, באיחור של שנים, למקום המתאים להם, ה- Hall of Fame.

תגובות

רשומות פופולריות